İyi Beslenme Rehberi: Hangi Yiyecekleri Sağlıklısı ile Değiştirebilirim?

Mutfak dolabındaki malzemelere bakıp sağlıklı ve tok tutan bir öğün hazırlamaya mı çalışıyorsunuz? Her öğünde bu birleşimi yakalamanın zor olduğunu biliyoruz. Evdeki malzemelerin hepsini sağlıklı gıdalar arasından seçip satın aldığınız zaman bu zorluğu yaşamazsınız. 

Sağlığa yararlı besinler tüketmek bazı lezzetlerden vazgeçeceğiniz ya da kimi gıda türlerini yemeyeceğiniz anlamına gelmez. Sadece yiyeceklerin sağlıklı alternatiflerini tercih etmeniz yeterli. İşte iyi beslenmenize yardımcı olacak en sağlıklı besinler listesi.

İyi Beslenmek İçin Ne Yapmalıyız?

  1. Çikolatasız Asla

Çikolataya alternatif olarak elbette kurutulmuş meyve önerebiliriz. Ancak sağlıklı beslenme alışkanlığının devamlı olmasının damak zevkine hitap eden bir diyete de bağlı olduğunu biliyoruz. Bu nedenle çikolatanın daha sağlıklı türünü tercih edip yediğiniz miktara dikkat ederek kalıcı bir seçim yapabilirsiniz. 

Kakao içerisinde doğal olarak bulunan flavonoidler antioksidan özellik taşır. Çikolatanın işlenmesi, içerisine daha yüksek oranda süt ve şeker konulması bu özelliğini azaltır. Kakao oranı yüksek bitter çikolata yiyerek sağlıklı ve gurme bir tercih yapabilirsiniz. Unutmayın %100 kakao oranına kadar deneme şansına sahipsiniz. 

  1. Akdeniz İksiri

Akdeniz insanı denildiği zaman sizin de gözünüzün önüne yaşı kaç olursa olsun dinç duran, hayat dolu insanlar geliyor mu? Mutfağınızda yapacağınız ufak bir değişiklikle siz de Akdeniz diyetinin hayat veren düzenine geçebilirsiniz: Zeytinyağı kullanmak. En sağlıklı yağlardan biri olan zeytinyağı, yağ asitleri bakımından zengin saf bir lezzettir. 

Zeytinyağının içeriğindeki antioksidan bakımından zengin polifenoller, E vitamini, D ve K vitamini ve mineraller ile yemekleriniz için sağlıklı bir seçim yapabilirsiniz. Komili Zeytinyağı’nın özel ürünleri sayesinde de yemeklerinize birbirinden farklı tatlar ekleyebilirsiniz.

  1. Tatlı Ama Şekersiz

Kakao çekirdeklerinin eşsiz olduğunu kabul ediyoruz. Ancak sofra şekeri için bunu söylemek pek de mümkün değil. Şeker yerine konabilecek doğal tatlandırıcılar da tariflerinize o keyifli lezzeti verebilir. Hem de kan şekeriniz ani bir şekilde yükselmez ve ideal kilonuzu da koruyabilirsiniz. Sofra şekeri yerine tarçın, meyan kökü, pekmez, bal, akçaağaç şurubu ya da Hindistan cevizi şekeri kullanabilirsiniz. Dikkat etmeniz gerekenler ise bu tatlandırıcılara karşı alerjiniz olup olmadığı ve hangi sıcaklıkta kullanılabildikleri.

  1. Düşük Glisemik İndeks

Bazı yiyecekleri ise sağlıksız olduğu için değil daha sağlıklısı bulunduğu için tercih edebilirsiniz. Örneğin pirinç yerine bulgur ya da kinoa tüketimi bunlardan biridir. Çünkü pirincin glisemik indeksi bulgura göre daha yüksektir. Peki nedir glisemik indeks? Vücudumuz besinlerdeki karbonhidratı şekere yani glikoza dönüştürür. Kan dolaşımına giren glikoz kan şekeri seviyesini yükseltir. Glisemik indeksi düşük yiyecekler kan şekerini daha yavaş yükseltir. Kan şekerinin hızlı yükselmesi daha hızlı acıkmaya neden olur. Glisemik indekse göre tercih edebileceğiniz gıdalar ise şunlardır:

  • Beyaz ekmek yerine ekşi mayalı tam buğday ekmeğini tercih edebilirsiniz.
  • Muz ve kavunu orantılı yiyip daha fazla elma, portakal, şeftali, armut, erik yiyebilirsiniz.
  • Pirinç yerine kinoa ve bulgur kullanabilirsiniz.
  • Beyaz makarna yerine kepekli makarna yiyebilirsiniz. 

Mutfağınızdaki sağlık değişimini yaptıysanız şimdi sıra lezzetli tarifleri uygulamakta. Altın sıvı zeytinyağı ile yapabileceğiniz yemek tariflerine Zeytinyağlı Tarifler sayfamızdan ulaşabilirsiniz. 


Sosyal medyada paylaşın

Ara

 

Popüler Yazılar

 

Benzer Yazılar