Zeytinyağlı İncir Kürü Uygulamaya Değer mi?

incir kürü

Gıda çeşitliliği açısından zengin bir coğrafyada yaşadığımız için yiyeceklerin farklı şekillerde değerlendirilmesine dair birçok uygulama ile karşılaşırız. Aktara gidip de elimizde yeni bir tarif ile çıkmadığımız neredeyse pek nadirdir. Gıdaların tüketimine dair bu reçetelerden birisi de zeytinyağlı kuru incir kürü. Zeytinyağı ile ilgili bu tarifi sizin için ele alalım, bu mucizevi besini en doğru şekilde tüketin istedik. 

Zeytinyağlı incir kürünün faydalarına göz atmadan önce gelin, tıbbın babası Hipokrat’a kulak verelim. Hipokrat, yaklaşık 2500 yıl önce ¨Besinler ilacınız, ilacınız besinleriniz olsun.¨ demiş. Türk mutfağı da bu tavsiyeye sıkı sıkıya bağlı kalmışçasına her türlü gıdaya kucak açarak sağlığımızı destekler. Ancak her ne kadar dengeli beslenmeye dayalı bir mutfak kültürümüz olsa da yine de zaman zaman hap niteliğinde reçetelere başvururuz. 

¨Kabızlığa iyi gelen kür”, “zihni açıcı bitki¨ gibi pratik reçeteler fazlasıyla cezbedici olsa da hem yanıltıcı olabilir hem de önemli bir noktayı atlamaya yol açar: Maksimum fayda sağlamak için gıdaları düzenli olarak tüketmek. Son zamanlarda sıkça karşımıza çıkan zeytinyağlı incir kürüne de bu açıdan bakabiliriz. 

Zeytinyağı ve incir, içerisindeki besin kaynakları sayesinde sağlığı destekleyen mucizevi gıdalardır. Ancak bunları bir kür olarak uygulamak yerine faydalarını öğrenerek günlük beslenmenin bir parçası haline getirmek daha doğru bir seçim olacaktır. Akdeniz’in yaşam iksiri zeytinyağı ile Kleopatra’nın en sevdiği meyve olduğu söylenen incirin yararlarını öğrenmekle sağlıklı beslenme yolunda ilk adımı atabilirsiniz.

Zeytinyağının Faydaları Nelerdir?

zeytinyagli incir kuru

Yiyecek seçiminde kimi zaman damak zevkini, kimi zaman da sağlığı ön plana alırız. Ancak zeytinyağı, sağlık ile damak zevki arasında bir seçim yapmaya gerek bırakmayan eşsiz bir gıdadır. Meyvemsi aroması ile tüm yemeklere enfes bir tat katarken içeriğinde bulunan polifenoller, vitaminler, mineraller ve yağ asitleri ile de sağlığı destekler. 

Zeytinyağı lezzetini tüm yemeklerde ve her pişirme yönteminde kullanabileceğinizi biliyorsunuz. Ne de olsa zeytinyağlıları ile meşhur olan zengin bir mutfak kültürümüz var. Sizinle daha az bilinen, ama oldukça değerli bilgileri paylaşmak istiyoruz: Zeytinyağının sağlığa yararları. Zeytinyağını böylesine değerli kılan bileşenlere göz atarak bu saf Akdeniz lezzetini daha yakından tanıyabiliriz:

  • Bağışıklık Dostu Polifenoller: Zeytinyağı, polifenol açısından zengin bir gıdadır. Polifenoller, yani zeytinyağında doğal olarak bulunan bileşenler de antioksidan özelliğe sahiptir. Oleocanthal gibi polifenoller, antioksidan özellikleri sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine, iltihap riskinin düşmesine ve kalp rahatsızlıklarının önlenmesine yardımcı olur. 
  • Kolesterolü Dengeleyici Oleik Asit: Zeytinyağı, tekli doymamış yağ asitleri bakımından zengin sağlıklı bir yağdır. Zeytinyağında yüksek oranda bulunan oleik asit, kötü kolesterolün düşürülmesine, iyi kolesterolün yükselmesine destek verir.
  • Sağlık İçin Doğal Vitamin Kaynağı: Günlük zeytinyağı tüketimi A, D, E ve K vitaminleri alımına yardımcı olur. E vitamini, antioksidan özelliği ile hücrelerin korunmasında, bağışıklık sisteminin güçlenmesinde ve cilt sağlığının desteklenmesinde görev alır. A vitamini göz, D vitamini kemik sağlığını korurken K vitamini ise kanın kolay pıhtılaşmasını sağlar. 
  • Günlük Mineral Desteği: Zeytinyağı; kükürt, demir, bakır, magnezyum, potasyum ve fosfor bakımından zengindir. Demir, organlara oksijen taşınmasında önemli rol oynar. Bakır, potasyum ve magnezyum ise merkezi sinir sisteminin fonksiyonunu destekler. Magnezyum ayrıca DNA ve RNA’nın onarılmasında ve yiyeceklerin enerjiye dönüştürülmesinde de görev alır.

Kısacası zeytinyağı; içerisinde bulunan polifenoller, vitamin ve mineraller ile yağ asitleri sayesinde sağlığı birçok yönden destekler. Zeytinyağı mucizesine daha yakından tanıklık etmek için ¨Her Gün 1 Kaşık Zeytinyağı Yemeniz İçin 5 Neden¨ başlıklı yazımızı da okuyabilirsiniz.

İncirin Faydaları Nelerdir?

incirin faydalari

İncir hem taze hem de kuru olarak tüketilebildiği için yıl boyu yeme şansına sahip olduğumuz bir meyvedir. Bu harika özelliği sayesinde de kuru incir ve zeytinyağı kürü gibi keyif vermekten uzak reçetelere başvurmanıza gerek kalmaz. Zeytinyağı ve inciri en sade ve saf halleri ile beslenme düzeninizin ayrılmaz bir parçası haline getirebilirsiniz. 

Altın sıvı yani zeytinyağının sağlığa yararlarına göz atmıştık. Şimdi sıra, yüzyıllardır insanoğlunun severek tükettiği bir diğer gıdanın faydaları ile tanışmakta. İşte, incirin sağlığa yararları:

  • Bağırsak Sistemini Düzenleyici Lifler: İncir, lif bakımından zengin bir gıdadır. Yüksek lif oranı sayesinde tokluk hissi verir ve kabızlık gibi sindirim sistemi problemlerinin yaşanmasını önleyebilir.
  • Kan Basıncını Düşürmek İçin Potasyum: Tuz tüketimi yani sodyum alımı, potasyumun azalmasına neden olabilir. Mineraller arasında dengesizlik oluştuğunda ise kan basıncı yükselebilir. Potasyum alımı, kan basıncının düşmesine yardımcı olarak kalp rahatsızlığı gibi sağlık problemlerinin oluşma riskini düşürür. 
  • Doğal B6 ve K Vitamini Kaynağı: K vitamini, kanın pıhtılaşmasında rol oynar ve kalp rahatsızlığı riskini düşürür. B6 vitamini ise bağışıklık sisteminin güçlenmesine ve vücudun enerji üretimesine destek verir.

İyi bir sağlıklı atıştırmalık seçeneği olan inciri tatlılarda da değerlendirebilirsiniz. Ancak alerjik bir bünyeniz varsa incir tüketim miktarı konusunda öncelikle doktorunuza danışmanızda fayda vardır.

Sağlık açısından taşıdıkları değer ve muhteşem lezzetleri sayesinde sofraların önemli birer parçası olan zeytinyağı ile inciri düzenli olarak tüketerek bu yiyeceklerden en yüksek faydayı alabilirsiniz. Zeytinyağı tüketimi ile ilgili aklınıza gelen diğer tüm soruların cevaplarını ¨Zeytinyağı Rehberi¨ sayfamızda cevaplamaya devam edeceğiz. 

Sağlıklı ve mutlu günler dileriz.


Sosyal medyada paylaşın

Ara

 

Popüler Yazılar

 

Benzer Yazılar