Her Gün 1 Kaşık Zeytinyağı Yemeniz için 5 Neden

¨Akdeniz insanın sağlık sırrı nedir?¨ diye merak edenlerle bir ipucu paylaşmak istiyoruz: Akdeniz mutfağı ve zeytinyağı ikilisi. Aslında bu mucizevi bir formül değil. Zeytinyağının sağlığa faydalarından yararlanmak için günlük beslenme düzeninize bu altın sıvıyı dahil etmekle ilgili bir konu. Bu yüzden gelin ¨Zeytinyağı nelere iyi gelir? yerine ¨Zeytinyağını sağlık açısından önemli kılan nedir?¨ sorusunun cevabına birlikte bakalım. Zeytinyağının cilde faydaları veya zeytinyağının saça faydaları gibi genel tanımlamaları bir kenara bırakıp zeytinyağında bulunan bileşenlerin sağlığa yararları hakkında bilgi sahibi olmak için şu 5 maddeye göz atalım. 

  1. Kalp Sağlığı için: Oleik Asit

Zeytinyağında yaklaşık %80 oranında oleik asit bulunur. Zeytinyağında bulunan bu yağ asiti, kötü kolesterolün (LDL) düşmesine ve iyi kolesterolün (HDL) yükselmesine yardımcı olur. Bu özelliği sebebi ile oleik asit içeren zeytinyağı kalp dostu olarak bilinir.

  1. Cilt ve Saç Sağlığı İçin: E Vitamini

Zeytinyağı, E vitamini bakımından oldukça zengin bir besindir. 1 yemek kaşığı zeytinyağında yaklaşık 1.94 miligram E vitamini bulunur. Sağlık Bakanlığı Türkiye Beslenme Rehberi’ne (TÜBER) göre 2 ve 6 yaşındaki çocuklar için tavsiye edilen günlük E vitamini miktarı 6 ve 9 miligramdır. Yetişkinlerde tavsiye edilen günlük E vitamini tüketimi ise yaş ve cinsiyete bağlı olarak değişmekle birlikte 9 ila 13 miligram arasıdır.  Düzenli olarak her gün 1 yemek kaşığı zeytinyağı içerek E vitamini alımınızı destekleyebilirsiniz. E vitamininin sağlığa yararları ise şunlardır:

  • E vitamini antioksidan özelliği sayesinde hücre hasarlarının önlenmesine,
  • Cilt ve saç sağlığının korunmasına,
  • Bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.

E vitamini eksikliğinde ise kansızlık, kramp ve nörolojik sorunlar görülebilir.

  1. Zengin Antioksidan Kaynağı: Polifenoller

Zeytinyağının insan sağlığına yararları denildiği zaman akla ilk gelen bileşenlerden birisi polifenollerdir. Polifenoller, zeytine yeşil rengi ve acılığı veren bileşendir. Antioksidan özelliğe sahiptir. Antioksidanların sağlığa bazı önemli faydaları bulunur:

  • Hücrelerin korur,
  • İltihaplanma riskini düşürmeye,
  • Kalp rahatsızlıklarının önlenmesine,
  • Bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur. Zeytinyağında bulunan antioksidanların bağışıklık sistemi üzerine etkisi hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için ¨Kış Aylarında Bağışıklığınızı Zeytinyağı ile Güçlendirin¨ başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Her gün düzenli olarak tüketerek zeytinyağının antioksidan özelliğinden yararlanabilirsiniz.

  1. Kemik ve Göz Sağlığı İçin: A ve D Vitaminleri

Zeytinyağında bulunan vitaminler de Akdeniz’in bu eşsiz lezzetini sağlık açısından değerli kılar. Zeytinyağının içerisinde E vitaminin yanısıra A, D ve K vitaminleri yer alır. D ve A vitamini içerdiği için zeytinyağının bacaklara faydası ve zeytinyağının göze faydası konuları akla gelir. Çünkü D vitamini kemik gelişimini, A vitamini ise göz sağlığının korunmasını destekler. K vitamini ise kanın pıhtılaşmasını sağlaması açısından önem taşır.

  1. Zeytinyağında Bulunan Mineraller ve Faydaları

Zeytinyağının faydaları içerdiği mineraller ile de yakından ilgilidir. Zeytinyağının içerisinde demir, kükürt, potasyum, fosfor, magnezyum ve bakır bulunur. Magnezyum, potasyum ve bakır; merkezi sinir sisteminin fonksiyonunu destekler. Kas sağlığının desteklenmesinde; potasyum ve magnezyum etkilidir. Demir ve bakır ise kırmızı kan hücrelerinin üretilmesini sağlar.


Sosyal medyada paylaşın

Ara

 

Popüler Yazılar