Haftalık Market Alışverişinizde Olması Gerekenler: Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir?

Birçok günlük rutin gibi alışveriş alışkanlıklarımız da koronavirüs ile birlikte değişti. İşten ya da okuldan dönerken yaptığımız market alışverişlerini artık haftalık olarak yapmaya başladık. Hatta Kovid-19 yani koronadan korunmak için internetten alışverişi tercih eder olduk. Bu nedenle de bir hafta boyunca alışveriş listemize aklımıza gelenleri ekleyip toplu alışveriş yapıyoruz. 

Dolayısıyla haftalık alışverişlerle tüm hafta yiyeceğimiz yemeklere de karar veriyoruz. Yemek tercihlerimiz ise her zamankinden büyük önem taşıyor. Çünkü koronavirüsünden korunmak için bağışıklık sistemini güçlendiren besinler yemeye özen göstermemiz gerekiyor. Dilerseniz gelin corona virüsten korunmak için market alışverişimizde olması gereken bağışıklığı güçlendirici yiyeceklere bakalım, sağlıkla evde kalın. İşte bağışıklık sistemini güçlendiren besinler listesi:

Fermente Gıdalar

Probiyotikler, bağırsaklarda yaşayan yararlı bakterilerdir. Yararlı bakteriler, bağışıklığın güçlenmesinde ve sindirim sisteminin düzene girmesine yardımcı olurlar. Fermente yani mayalanmış gıdalar ise probiyotik açısından zengin besinlerdir. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için market alışverişinizde turşu, yoğurt ve kefir gibi fermente gıdaların bulunmasına özen gösterebilirsiniz. Zeytinyağı lezzetinden faydalanabileceğiniz ve fermente gıda yemenizi sağlayacak bir tarif için ¨Yoğurt Çorbası¨ reçetemize göz atabilirsiniz.

Zeytinyağı

Bağışıklık sisteminizi destekleyen gıdalar tüketmek için alışverişlerinizde zeytinyağına yer verebilirsiniz. Zeytinyağı, içeriğinde doğal olarak bulunan vitaminler, polifenoller ve oleik asit sayesinde mükemmel bir antioksidan kaynağıdır. Antioksidanlar, vücut hücrelerinin zarar görmesini engelleyerek bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur. Zeytinyağının bağışıklık sistemine faydaları hakkında bilgi almak için ¨Kış Aylarında Bağışıklığınızı Zeytinyağı ile Güçlendirin¨ başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Diğer gıdaları belirli bir öğünde tüketebilirken zeytinyağını tek başına ve tüm yemeklerde kullanabilirsiniz. Bağışıklık sisteminizi desteklemeye kahvaltıda domates ve salatalığı yağ gezdirerek başlayabilirsiniz. Öğlen ve akşam yemeklerinde ise başlangıçlar, kızartma, fırın yemeği ya da mezeleri sağlık kaynağı zeytinyağı ile lezzetlendirebilirsiniz. Soğuk ve sıcak yemeklerinizde güvenle kullanabileceğiniz zeytinyağını bağışıklık sisteminizin değişmeyen dostu haline getirebilirsiniz. Sıcak lezzetlerde Komili Riviera Zeytinyağı, soğuk yemeklerde ise Komili Natürel Sızma Zeytinyağı kullanarak koronavirüsten korunmak için sağlığınızı destekleyebilirsiniz. Kızartma ya da ızgara gibi yemeklerde zeytinyağı kullanımı ile ilgili bilgi almak için¨Hangi Yemekte hangi Zeytinyağı Kullanılır?¨ başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz. 

Turunçgiller

Market alışverişi yaparken ara öğün ve akşamlarınızın vazgeçilmezi meyveyi de  aldığınızdan eminiz. Ancak meyve alışverişinizde C vitamini kaynağı turunçgillerin yer almasına dikkat edebilirsiniz. C vitamini, beyaz kan hücreleri yani akyuvarların çoğalmasına yardımcı olur. Akyuvar diğer adı ile lökositler ise bağışıklık sisteminin fonksiyonunu yerine getirmesinde rol oynar. 

Vücuda virüs, mikrop ya da bakteri gibi patojenler girdiği zaman bağışıklık sisteminin mücadele edebilmesi için akyuvar üretilir. Haftalık market alışverişinize portakal, limon ve mandalina gibi meyveler ekleyebilirsiniz. Yaz yaklaşırken C vitamini kaynağı olan çilek, domates ve biber gibi diğer sebze meyveleri de tüketebilirsiniz. Kahvaltıda ferah bir limonata hazırlayabilir, söğüş domates ve biberleri zeytinyağı ile lezzetlendirerek bağışıklığınızı destekleyebilirsiniz.

Kuruyemişler ve Tohumlar

Akşam çayının eşlikçisi kuruyemişler ve hemen hemen her yiyeceğe uyum sağlayan tohumlar da bağışıklık sisteminin dostudur. Badem, ceviz, antep fıstığı,  susam, ayçiçeği ve çam fıstığı gibi yiyecekler bağışıklık sistemini destekleyen magnezyum ve çinko mineralleri ile A, D, E ve K vitaminleri açısından zengindir. 

Soğan ve Sarımsak

Koruyucu sağlık önlemlerinin önemli bir parçası da doğal beslenmedir. Bu nedenle  aile hekiminiz size yalnızca ilaç reçete etmez, mutfağınızda eksik olmaması gereken gıdalar hakkında da bilgi verir. Bu besinlerden ikisi de kuru soğan ve sarımsaktır. Çünkü çoğu yemeğe lezzet veren bu iki sebze prebiyotik açısından zengindir. Prebiyotikleri, probiyotikler kadar sık duymayız. Ancak prebiyotikler yararlı bakterilerin yani probiyotiklerin besin kaynağıdır. 

Bağışıklığın güçlenmesi için mayalanmış gıdalarla birlikte prebiyotik kaynağı soğan ve sarımsağı da düzenli olarak tüketmekte fayda vardır. Günlük menünüzün bir parçası yapabileceğiniz soğan ve sarımsak dışında zaman zaman soğangiller ailesinden olan pırasa da yiyebilirsiniz. Prebiyotik kaynağı pırasa ile hazırlayabileceğiniz harika bir kiş tarifi için ¨Pırasa Yemenin En Zevkli Yolu: Pırasalı Kiş Tarifi¨ başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Yeşil Çay

Koronadan korunmak için beslenme alışkanlıklarınızda ufak değişiklikler yapabilirsiniz. Örneğin polifenol açısından zengin yeşil çayı tercih edebilirsiniz. Polifenoller bitkiye yeşil rengi veren bağışıklığı güçlendirmeye yardımcı olan bileşenlerdir. Market sepetinize yeşil çay eklerken polifenol açısından zengin Komili Erken Hasat Zeytinyağını da eklemeyi unutmayın.


Sosyal medyada paylaşın

Ara

 

Popüler Yazılar