Evden Çalışanlara Özel: Pratik Yemek Hazırlama İpuçları

Bir süredir tüm dünya ile birlikte yeni bir iş düzenine geçtik: home ofis çalışma. Evden çalışma sayesinde uzun süre trafikte kalmadığımız için vakit kazandık ama bir taraftan da bazı yeni sorumluluklar edindik. Artık öğle vakti sadece bir mola değil aynı zamanda yemek yapma vakti anlamına da geldi. 

Her ne kadar korona günlerinde dolaplarımızda bol bol makarna olsa da sağlıklı ve formda bir yaşam için çeşitli yiyeceklere de yer vermemiz gerekiyor. Tabii ki damak zevkimizi de tatmin edecek lezzetleri unutmadan. Peki evde çalıştığımız bu dönemde işlerimizi aksatmadan çeşitli ve pratik yemekler yapmanın yolu nedir? Sizle çalışanlar için pratik yemek tarifleri paylaşmak yerine kolay yemekler yapabileceğiniz yöntemler sunmak istiyoruz. Böylece kendi damak zevkinize hitap eden lezzetleri en pratik şekilde hazırlayabileceksiniz.

Çeşit Çeşit Öğün İçin: Kavanozda Salata

Salata sadece yemeğinizin tamamlayıcısı değil kullandığınız malzemelere göre başlı başına bir öğün de olabilir. Aynı gün içerisinde tüm haftaya yetecek kadar salata hazırlayıp öğlen yemeklerinizi hiç vakit harcamadan yiyebilirsiniz. 

Dikkat etmeniz gereken tek şey kavanozda salataya tuz, sirke ve limonu önceden katmamaktır. Tuz özellikle yeşil malzemelerin sulanmasına neden olabilir. Limon ve sirke ise baskın tat haline gelebilir. Kavanozda salata hazırlarken sadece Komili Sızma Zeytinyağı eklemeniz yeterlidir. Zeytinyağı yiyeceklerin dokusunu değiştirmediği gibi bekledikçe lezzetini de salataya nüfuz ettirir. Kavanoz salatanızda kullanacağınız bazı malzemelerle hem doyurucu hem de sağlığınızı destekleyici bir öğün hazırlayabilirsiniz:

  • Nohut lif bakımından zengin bir gıdadır. Salatalarınızda nohut kullanarak evde daha hareketsiz kalmanın getirebileceği sindirim soruları ile karşılaşma riskini düşürebilirsiniz. Haşlanmış nohutu tane olarak kullanabileceğiniz gibi daha aromatik bir salata için humus yaparak da salatanıza koyabilirsiniz. Humus halinde kullanacağınız zaman göbek, havuç, kırmızı pancar gibi çıtır sebzeler katarak keyifli bir öğün hazırlayabilirsiniz. Komili Zeytinyağı ile hazırlayabileceğiniz pratik ¨Humus¨ tarifine göz atmayı unutmayın.
  • Bulgur, glisemik indeksi düşük bir gıdadır. Tokluk hissi yaşamak ve kan şekerinizi dengede tutmak için salatalarınıza bulgur ekleyebilirsiniz. İnce bulgur kullanırsanız bulguru haşlamadan sadece sıcak su ile ıslatarak salatanızı hazırlayabilirsiniz. 
  • Salatalarınıza kuru kayısı, incir, erik gibi tatlı kuruyemişler de koyabilirsiniz. Sindirim sisteminin dostu bu kuruyemişler size bambaşka bir salata yeme zevki verir.
  • Ayçiçeği, kabak çekirdeği, keten tohumu ve chia tohumu gibi sağlıklı ve lezzetli malzemeleri de salatanıza ekleyebilirsiniz. 

Uzun Süreli Muhafaza için: Zeytinyağlı Yemekler

Pazar akşamı yaptığınız yemekleri birkaç gün boyunca tadı hiç değişmeden yemek ister misiniz? Öyleyse hafta sonu favori zeytinyağlı lezzetlerinizden birkaçını pişirin ve buzdolabına kaldırın. Bunlar soğuk yemekler, mezeler ve sıcak yemekler olabilir. Zeytinyağlı yemekler hem evde geçirdiğiniz günlerde kilonuzu korumaya yardımcı olur hem de hafifliği sayesinde çalışmaya daha rahat dönmenizi sağlar. Sıcak ve soğuk zeytinyağlı kolay yemek tariflerine ulaşmak için ¨Tarifler¨ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. 

Geleneksel Lezzetleri Hazırlamanın Püf Noktası: Dondurucu 

Çibörek, zeytinyağlı dolma ve mantı gibi lezzetleri özlediniz mi? Evde çalışırken bu eşsiz yemekleri hazırlamak için zaman bulamayabilirsiniz. Hafta sonu yapacağınız birkaç hazırlık sayesinde öğlen yemeklerinizde en sevdiğiniz lezzetleri yiyebilirsiniz. Tüm malzeme pişirme ve şekil verme aşamalarını tamamladığınız yiyecekleri buzluğa koyarken dikkat etmenizde fayda bulunan bazı noktalar vardır:

  • Zeytinyağlı dolma ve böreği buzdolabı poşetine yerleştirmeden önce dondurmanız gerekir. Bir tepsiye yağlı kağıt serin. Kağıdın üzerine aralıklı şekilde hazırladığınız yemeği koyun. İkinci katı koymak istediğiniz zaman yiyeceklerin üzerine de yağlı kağıt serin. Bu kağıdın üzerine yemekleri yerleştirin. Buzlukta dondurduktan sonra ise rahatlıkla ayırabileceğiniz şekilde buzdolabı poşetine yerleştirip dondurucuya koyun.
  • Köfte ya da kavrulmuş kıymayı buzluğa koyacağınız zaman etlerin birbirine değmeyecek ince bir tabaka halinde olmasına dikkat edin. Böylece dilediğiniz miktarda eti şeklini bozmadan alabilirsiniz.
  • Kurabiyeyi kaldıracağınız zaman ise hamuru rulo haline getirebilirsiniz. Bu ruloyu yağlı kağıt ile sarıp buzluğa kaldırabilirsiniz. Kurabiyeyi pişireceğiniz zaman istediğiniz miktarda kurabiyeyi bıçak yardımı ile kesip yumuşamasını beklemeden pişirebilirsiniz.


Sosyal medyada paylaşın

Ara

 

Popüler Yazılar

 

Benzer Yazılar