Evde Kal Sağlıklı Ol: Bağışıklığınızı Güçlendirme İpuçları

Koronadan korunmak için uzmanların özellikle vurguladığı iki konu olduğunu biliyorsunuzdur: hijyen ve sosyal mesafelenme. Sosyal mesafeyi korumak amacıyla bir süredir zorunlu durumlar dışında evlerimizden ayrılmıyoruz. Hijyen konusunda da aynı hassasiyeti gösteriyoruz. 

Bu iki Kovid-19 önleminin yanı sıra vücudumuzu virüse karşı nasıl güçlü kılacağımızın sırrı ise bağışıklık sisteminde gizli. Çünkü bağışıklık sistemi vücudu virüs ve mikrop gibi hastalığa neden olan etkenlere karşı korur. Bu nedenle son dönemde akıllara en çok ¨Bağışıklık sistemi nasıl güçlenir?¨ sorusu geliyor. Bağışıklık sistemini güçlendirmenin yolları hakkında bilgi edinerek siz de koronavirüs döneminde vücudunuzu dirençli hale getirebilirsiniz. 

Doğal Bağışıklık Güçlendirici: Beslenme

Evde kaldığınız bu günlerde yemek siparişi verme ya da dışarıda yeme alışkanlıklarınızda değişiklik yapmış olabilirsiniz. Bu geçici durumu bir fırsata çevirerek hem dengeli beslenebilir hem de bağışıklığınızı güçlendirebilirsiniz. 

Bağışıklık dostu bazı yiyecekler vücut direncini artırmaya destek olur. Koronavirüsüne yakalanma riskinizi düşürmek için öğünlerinizde yer verebileceğiniz yiyecekler şunlardır:

  • Zeytinyağı iyi bir antioksidan kaynağıdır. İçeriğinde E vitamini, polifenoller ve oleik asit bulunur. Bu üç antioksidan madde sayesinde vücut hücrelerinin zarar görmesini engeller. Hücrelerin korunması bağışıklık sisteminin fonksiyonunu yerine getirmesine yardımcı olur.
  • Hazır yaz yaklaşmışken bol bol koyu yeşil yapraklı sebze ile salata yapabilir, çilek ve kivi gibi meyveler yiyebilir, domates, biber ile yemeklerinize lezzet verebilirsiniz. Bunun gibi sebze ve meyveler içeriğinde bulunan C vitamini sayesinde bağışıklığın güçlenmesine yardımcı olur.
  • Bugüne kadar evde yoğurt mayalamadıysanız şimdi tam sırası. Yoğurt, kefir ve turşu gibi fermente yani mayalanan ürünler bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur. Çünkü mayalanan gıdalar içerisinde bulunan faydalı bakteriler bağırsak florasının düzene girmesine yardımcı olur. Düzenli bir bağırsak florası ise güçlü bir bağışıklık sistemi anlamına gelir. Unutmayın bağışıklık sistemi hücrelerinin yaklaşık %70’i bağırsaklarda yaşar.

Korona sürecinde bağışıklığınızı güçlendirecek diğer gıdalar hakkında bilgi almak için ¨Haftalık Market Alışverişinizde Olması Gerekenler: Bağışıklığı Güçlendiren Besinler Nelerdir?¨  başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz. 

Aktif Bağışıklık Sistemi İçin: Stressiz Yaşam

Stres yaşadığımız zaman vücudumuz kortizol üretir. Kortizolün fazla üretilmesi yani sürekli endişe durumu bağışıklığın baskılanmasına neden olur. Bağışıklığın baskılanması ise fonksiyonunu yeterince yerine getirmemesi anlamına gelir.

Özellikle korona virüs döneminde yaşadığımız endişe durumu bağışıklığı olumsuz etkileyebilir. Virüse karşı daha güçlü bir savunma mekanizmasına sahip olmak için stresi azaltıcı bazı uygulamalar yapabilirsiniz. 

  • Meditasyon ve yoga gibi nefese odaklanan rahatlatıcı egzersizler uygulayabilirsiniz. 
  • Sosyal medya kullanımını daha aza indirerek sizi endişeye sevk edebilecek haberlerden uzak durabilirsiniz. 
  • Zihni arındırma amacıyla yeni bir hobi edinebilirsiniz. 
  • Sevdiğiniz yiyecekleri pişirerek keyifli vakit geçirebilirsiniz. Zeytinyağı ile yapabileceğiniz hafif lezzetleri öğrenmek için ¨Tarifler¨ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. 

Uykunuzu Yeterince Alın

Tam kan sayımı sonuçlarınızda WBC harfleri ile gösterilen bir değer görmüşsünüzdür. WBC yani beyaz kan hücreleri bağışıklığınızın durumu hakkında fikir verebilir. Çünkü beyaz kan hücreleri yani akyuvarlar bağışıklık sisteminin virüs ve mikroplara karşı savaşmasında rol oynar. Uykunuzu yeterince aldığınız zaman akyuvarlar etkin bir şekilde salgılanır. Bu nedenle güçlü bir bağışıklık sistemi için yeterince uyumanızda fayda vardır. 

Ayrıca karanlık bir ortamda uyunduğu zaman melatonin isimli hormon salgılanır. Uyku hormonu olarak da bilinen melatonin bağışıklığın güçlenmesine ve hücre yenilenmesine yardımcı olur. Endişe nedeniyle uyumakta güçlük çekiyorsanız hamilelik gibi özel bir sağlık durumunuz yoksa melisa ya da papatya çayı içebilirsiniz. Odanızın sıcaklığının 21 derecenin üzerinde olmaması ve loş ışıkla aydınlatılması ya da karanlık oluşu da uykuya geçişinize yardımcı olabilir. 

Güneş Işığından Faydalanın

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için güneşlenmenizde fayda vardır. Çünkü güneş D vitaminini almanın en iyi yoludur. D vitamini ise vücutta enfeksiyonlarla mücadele eden T hücrelerinin etkinliğini artırarak bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur. Evde kalsanız da kısa süreliğine bile olsa balkona çıkarak kol ya da bacaklarınızın güneş görmesini sağlayabilirsiniz. 


Sosyal medyada paylaşın

Ara

 

Popüler Yazılar